woensdag 7 november 2012

Insectenwereld

Insecten....., de één krijgt kippenvel en de ander begint al te gillen bij het horen of uitspreken van het woord. Veel insecten zien er inderdaad eng uit. Geen enkele diergroep is op onze aarde zo sterk vertegenwoordigd als de insecten. In Europa zijn er al bijna 100.000 soorten van bekend. Je komt ze bijna overal tegen, bij elke stap die je zet, niet alleen in de mooie natuur maar ook in je kelder, keuken of tuin. Zo heb ik tijdens mijn "natuurlijke" uitstapjes honderden insecten (soorten) waargenomen. Vandaar dat ik naast mijn blog "de mooie natuur" ook deze blog "insectenwereld" heb gelanceerd. Hiermee wil ik jullie laten zien dat insecten niet alleen eng, maar ook mooi, kleurrijk, schattig aaibaar en nuttig kunnen zijn. Dus geniet maar van al dat moois (met of zonder kippenvel).

1 opmerking:

  1. Ha,ha ik verwachte al veel insecten hier te vinden Willy.
    Maar je begint natuurlijk net met dit blogje.
    Ik zet hem bij mijn lijst van bloggers.
    Ik ben benieuwd, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen